Uczniowie klasy IB, założyli hodowlę doświadczalną, aby dowiedzieć się jakie znaczenie dla roślin ma światło.
W zespołach na dwóch talerzach wyłożonych watą, pierwszoklasiści wysiewali rzeżuchę i ustawili ją widocznym miejscu w klasie. Jeden talerzyk nakryli czarnym stożkiem. Dzieci codziennie pamiętały o podlewaniu rośliny. Po tygodniu dzieci mogły sformułować wnioski: porównać wygląd roślin z obu hodowli, omówić różnice i wyjaśnić skąd się one biorą. Rzeżucha, która wyrosła bez światła okazała się być bledsza, ponieważ nie wykształcił się u niej zielony barwnik. W pierwszych dniach hodowli rzeżucha rosła szybciej, bo poszukiwała promieni słonecznych, ale później skończyły się jej zapasy substancji odżywczych z nasion i przestała rosnąć. Z kolei rzeżucha, która miała dostęp do światła od początku miała intensywny, zielony kolor. Uczniowie dowiedzieli się o cennych wartościach odżywczych rzeżuchy, dlatego też pod koniec zajęć nie obyło się bez spróbowania jej na kanapce